Szkoła Podstawowa nr 91 im. Janusza Kusocińskiego
w Krakowie

31-935 Kraków   os. Handlowe 4   telefon: 12-644-24-75   e-mail: sekretariat@zsos1.pl


« powrót główna

Wymagania edukacyjne klasa 7 SP, j. angielski

Wymagania edukacyjne, klasa 7 szkoły podstawowej, j. angielski

Program nauczania języka angielskiego dla klas VII–VIII (zgodny z podstawą programową z 14 lutego 2017), Joanna Stefańska, Szkoła Podstawowa, II etap edukacyjny.

Podręcznik: English Class poziom A2+; PEARSON. Osoba posługująca się językiem na tym poziomie rozumie wypowiedzi i często używane wyrażenia związane z najistotniejszymi sprawami (np.: podstawowe informacje dotyczące rozmówcy, jego rodziny, zakupów, otoczenia, pracy). Potrafi porozumiewać się w typowych, prostych sytuacjach komunikacyjnych, wymagających jedynie bezpośredniej wymiany zdań na tematy znane i powtarzające się. Potrafi w prosty sposób opisywać środowisko, z którego się wywodzi i bezpośrednie otoczenie, a także wypowiadać się w sposób bardzo prosty na tematy związane z najważniejszymi potrzebami.
– Uczeń posługuje się zakresem środków językowych pozwalających mu na realizację działań językowych w wybranych aspektach następujących bloków tematycznych:

  • Time for culture: członkowie rodziny, formy spędzania czasu wolnego, przedmioty nauczania, umiejętności i zainteresowania, uczucia i emocje, popularne zawody, dziedziny kultury, twórcy i ich dzieła, czynności życia codziennego, media, korzystanie z urządzeń technicznych i technologii, informacyjno-komunikacyjnych, dane personalne, życie prywatne, czas Present Simple, przysłówki częstotliwości , struktura gerund „-ing”.
  • Friends and family: wygląd zewnętrzny, rzeczy osobiste, czynności życia codziennego, uczucia i emocje, rodzina, konflikty i problemy, cechy charakteru, znajomi i przyjaciele, umiejętności i zainteresowania, formy spędzania czasu wolnego, czas Present Simple, czas Present Continuous, przymiotniki zakończone na -ing i -ed, przyimki związane z czasem.
  • Animal magic: zwierzęta, formy spędzania czasu wolnego, okresy życia, cechy charakteru, życie prywatne, problemy, zawody i czynności z nimi związane, styl życia, książki, świat przyrody, czas Past Simple dla czasownika 'to be' oraz czasowników regularnych, czas Present Simple do opisu stanów i doświadczeń.
  • New technology: formy spędzania czasu wolnego, korzystanie z podstawowych urządzeń technicznych i technologii informacyjno-komunikacyjnych, konflikty i problemy, wynalazki,, czas Past Simple z czasownikami nieregularnymi, różne formy czasowników, zdania przydawkowe.
  • My home, my town: pomieszczenia i wyposażenie domu, obowiązki domowe, konflikty i problemy, uczucia i emocje, zwiedzanie, miejsca w mieście, podróżowanie, miejsca zamieszkania, czas Present Simple do opisu miejsc oraz swoich obowiązków, czasowniki modalne 'can', 'have to' i 'must', przysłówki sposobu.
  • Take care: części ciała, choroby i urazy, artykuły spożywcze, zdrowie, posiłki i ich przygotowanie, nawyki żywieniowe, miejsce zamieszkania, czasy Present Simple i Past Simple i używa ich do opisywania doświadczeń, rzeczowniki policzalne i niepoliczalne i określenia ilości, czas Past Continuous, czasowniki frazowe.
  • Shopping around: zakupy i usługi, rodzaje sklepów, towary i ich cechy, formy spędzania czasu wolnego, środki płatnicze, miejsca w mieście, czas Present Simple do opisu sklepów i produktów, czas Present Continuous i konstrukcję going to do wyrażania planów i intencji, czas Past Simple do przedstawienia wydarzeń, stopniowanie przymiotników.
  • Learning to work: popularne zawody i związane z nimi czynności i obowiązki, wybór zawodu, uczenie się, edukacja, szkoła, oceny szkolne, uczucia i emocje, rodzina, praca, zakupy i usługi, czas Present Simple do opisu czynności związane z wykonywaniem konkretnych zawodów, czas Future Simple do wyrażania przewidywań na przyszłość, czas Past Simple do przedstawiania wydarzeń, pierwszy tryb warunkowy, związki przymiotników z przyimkami, różne konstrukcje służące do wyrażania przyszłości.
  • Close to nature: świat przyrody, podróżowanie i turystyka, krajobrazy, dyscypliny sportowe, sprzęt sportowy i uprawianie sportu, wydarzenia, czas Present Simple do opisu miejsc, czas Past Simple do opisu doświadczeń, czas Present Perfect do przekazywania informacji o ostatnich wydarzeniach, różnica w użyciu czasu Past Simple i Present Perfect.

– Przyjmuje się, że na każdym poziomie wyższym uczeń opanował wymagania edukacyjne objęte poziomem niższym.
– W zestawieniu kryteriów szczegółowych w poniższej tabeli nie uwzględniono oceny niedostatecznej i celującej:

Ocena niedostateczna: Uczeń nie spełnia większości kryteriów, by otrzymać ocenę dopuszczającą, tj. nie opanował podstawowej wiedzy i nie potrafi wykonać zadań o elementarnym stopniu trudności nawet z pomocą nauczyciela. Braki w wiadomościach i umiejętnościach są na tyle rozległe, że uniemożliwiają mu naukę na kolejnych etapach.
Ocena celująca: Uczeń spełnia wszystkie kryteria na ocenę bardzo dobrą, oraz wykazuje wiedzę i umiejętności wykraczają poza te kryteria.

POZIOM PODSTAWOWY
(na ocenę dopuszczającą)

NISKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH

Wiadomości / wiedza: środki językowe fonetyka ortografia

Uczeń:

  • zna ograniczoną liczbę podstawowych słów i wyrażeń,
  • popełnia liczne błędy w ich zapisie i wymowie,
  • zna proste, elementarne struktury gramatyczne wprowadzone przez nauczyciela,
  • popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne we wszystkich typach zadań.
Umiejętności

Recepcja

Uczeń:
  • rozumie polecenia nauczyciela,
  • w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na słuchanie – rozumie pojedyncze słowa,
  • rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, w ograniczonym stopniu rozwiązuje zadania na czytanie.

Produkcja

  • wypowiedzi ucznia nie są płynne i są bardzo krótkie: wyrazy, pojedyncze zdania, w formie pisemnej dwa - trzy zdania,
  • uczeń przekazuje i uzyskuje niewielką część istotnych informacji,
  • wypowiedzi ucznia są w znacznym stopniu nielogiczne i niespójne,
  • uczeń stosuje niewielki zakres poznanego słownictwa oraz struktur,
  • uczeń popełnia liczne błędy leksykalno-gramatyczne, które mogą zakłócać komunikację.
POZIOM PODSTAWOWY 
(na ocenę dostateczną)

PODSTAWOWY STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH.

Wiadomości / wiedza: środki językowe fonetyka ortografia

Uczeń:

  • zna część wprowadzonych słów i wyrażeń,
  • popełnia sporo błędów w ich zapisie i wymowie
  • zna większość wprowadzonych struktur gramatycznych,
  • popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych w trudniejszych zadaniach.
Umiejętności

Recepcja

Uczeń:
  • rozumie polecenia nauczyciela,
  • częściowo poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Produkcja

  • wypowiedzi ucznia nie są zbyt płynne, ale mają dostateczną długość,
  • uczeń przekazuje i uzyskuje większość istotnych informacji,
  • wypowiedzi ucznia są częściowo nielogiczne i niespójne,
  • uczeń stosuje słownictwo i struktury odpowiednie do formy wypowiedzi,
  • uczeń popełnia sporo błędów leksykalno-gramatycznych, które nie zakłócają jednak komunikacji.
POZIOM PONADPODSTAWOWY  (na ocenę dobrą)

ŚREDNI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH.

Wiadomości / wiedza: środki językowe fonetyka ortografia

Uczeń:

  • zna większość wprowadzonych słów i wyrażeń,
  • zwykle poprawnie je zapisuje i wymawia,
  • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,
  • popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne.
  • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.
Umiejętności

Recepcja

Uczeń:
  • rozumie polecenia nauczyciela,
  • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie.

Produkcja

  • wypowiedzi ucznia są dość płynne, a jego prace pisemne mają odpowiednią długość,
  • uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie istotne informacje,
  • wypowiedzi ucznia są logiczne i w miarę spójne,
  • uczeń stosuje adekwatne do tematu słownictwo oraz struktury,
  • uczeń popełnia nieliczne błędy leksykalno-gramatyczne, nie zakłócające komunikacji,
  • uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.
POZIOM PONADPODSTAWOWY (na ocenę bardzo dobrą)

WYSOKI STOPIEŃ SPEŁNIENIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH.

Wiadomości / wiedza: środki językowe fonetyka ortografia

Uczeń:

  • zna wszystkie wprowadzone słowa i wyrażenia,
  • poprawnie je zapisuje i wymawia,
  • zna wszystkie wprowadzone struktury gramatyczne,
  • popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne, które zwykle potrafi samodzielnie poprawić.
Umiejętności

Recepcja

Uczeń:
  • rozumie polecenia nauczyciela,
  • poprawnie rozwiązuje zadania na czytanie i słuchanie,
  • zwykle potrafi uzasadnić swoje odpowiedzi.

Produkcja

  • wypowiedzi i prace pisemne ucznia są płynne i mają odpowiednią długość,
  • uczeń przekazuje i uzyskuje wszystkie wymagane informacje,
  • wypowiedzi ucznia są logiczne i spójne,
  • uczeń stosuje bogate słownictwo i struktury,
  • uczeń popełnia sporadyczne błędy leksykalno-gramatyczne,
  • uczeń stosuje odpowiednią formę i styl.

strzałka do góry

Osób online: 3