Gimnazjum nr 47 KrakówKartka z Hiszpanii | Gimnazjum nr 47 Kraków

Kartka z Hiszpanii

IMG_2800Kartka z podróży do Hiszpanii.

Wreszcie nadszedł 9 marca – upragniony, długo oczekiwany dzień wyjazdu uczestników projektu Erasmus+ do partnerskiej szkoły w Lloret de Mare. Pełni zapału, radości wyruszyliśmy w długą podróż. Po nocy spędzonej w autokarze szczęśliwie dotarliśmy do Mediolanu.

Ciągle pada….. My niezrażeni pogodą kroczyliśmy ulicami wśród zabytków. Głowy w chmurach, mokre buty, lecz z uśmiechem podziwialiśmy cuda włoskiej architektury: Katedrę Narodzin św. Marii, Castello Sforzesco, Teatro La Scala, Galeria Wiktora Emanuela II. Ciągle pada…

Posiliwszy się „włoską kuchnią” wyruszyliśmy na wieczorny spacer po mieście. W blasku latarni podziwialiśmy dzieła renesansu włoskiego.

11 marca 2018r.

Rankiem obudziło nas wiosenne, hiszpańskie słońce w Lloret de Mar – dotarliśmy do celu naszej podróży! Po zakwaterowaniu w hotelu, pobiegliśmy przywitać się z morzem.

12 marca 2018r.

Po śniadaniu rozpoczęliśmy realizację projektu. Na początek czekała nas wycieczka do przepięknych ogrodów św. Klotyldy. Podziwiajcie!

Następnie podzieliliśmy się na dwie grupy. Jedna wybrała się do urzekającej Barcelony, druga rozpoczęła projekt zajęciami integracyjnymi z uczniami z katalońskiej szkoły Institut Escola Lloret de Mar.

Dużo by opowiadać …….. Lepiej zobaczcie sami !!!

Przed nami jeszcze cztery dni projektu.

13 marca 2018r.

Dzień rozpoczęliśmy od integracji z młodzieżą hiszpańską. Mieliśmy okazję zobaczyć ich szkołę i uczestniczyliśmy w różnych zajęciach. W ramach realizacji projektu Erasmus + uczniowie SP nr 91 w Krakowie mogli zapoznać się z zastosowaniem nowoczesnych technologii komputerowych – Superkomputerem MareNostrum.

Po nauce – odpoczynek! Słońce, morze, plaża, palmy…

14 marca 2018r.

W środę wybraliśmy się na całodniową wycieczkę do Girony. Miasta pełnego urokliwych miejsc i zabytków. Spacerując podziwialiśmy: Catedral de Santa María,  Bazylikę Sant Feliu, mury miasta…

Mieliśmy czas na edukację. Poznaliśmy tajniki lotniska w Gironie.

15 marca 2018r.

Wczoraj „bujaliśmy w obłokach”, dzisiaj wpadliśmy w „szarą rzeczywistość”. Mogliśmy poznać nowoczesny proces recyklingu śmieci. Bądźmy eko!

W tym dniu rozegraliśmy międzynarodowe plażowe zawody we frisbee ultimate. Dobrze się bawiliśmy.

16 marca 2018r.

Zaprzyjaźniona szkoła w Lloret de Mar zorganizowała biegi uliczne. Nasi uczniowie wykazali się fantastyczną formą i zajęli wszystkie medalowe miejsca w kategorii dziewcząt i chłopców.

Uczestnicy projektu Erasmus+ tym razem spotkali się w kuchni. Udział w warsztatach kulinarnych przybliżył nam smak katalońskich potraw. Potem tradycyjnie pobiegliśmy na plażę. Dzień zakończył się dyskoteką. Przed nami daleka podróż do domu.

18 marca 2018r.

W drodze powrotnej zwiedzaliśmy Wenecję. Nie da się tych wrażeń opisać słowami. Zobaczcie sami!

19 marca 2018r.

Kraków przywitał nas śniegiem i mrozem… Pozostały tylko ciepłe wspomnienia:))